Renowacja infrastruktury kolejowej na Dolnym Śląsku za 125 mln zł
Planowane jest odnowienie dwóch starych mostów przerzuconych nad rzeką Bóbr, które liczą sobie ponad 130 lat. Ponadto, cztery wiadukty w Wałbrzychu i osiem miejsc przecięcia dróg z torami pomiędzy Wałbrzychem a Jelenią Górą zostaną poddane procesowi renowacji. Koszt całego przedsięwzięcia wyniesie blisko 125 milionów złotych. Dzięki przeprowadzonym pracom, czas przejazdu z Wrocławia do Karkonoszy pozostanie nadal atrakcyjny. W celu realizacji prac zawarto umowę z KPO.
Codziennie trasa kolejowa Wrocław – Jelenia Góra obsługuje kilkadziesiąt kursujących pociągów. Jest to ważna linia nie tylko dla Dolnego Śląska. Kluczowe dla jej funkcjonowania są mosty, wiadukty i miejsca przejazdu, które zostaną teraz wyremontowane. Między Sędzisławem a Marciszowem, w pętli rzeki Bobra w Kotlinie Marciszowskiej znajdują się dwa ponad stuletnie mosty, które również zostaną odnowione. Ich stalowe konstrukcje zostaną oczyszczone, wzmocnione i zabezpieczone, a prace obejmą również kamienne przyczółki i filary.
Podtrzymanie korzystnego czasu podróży pozwoli praca przy czterech wiaduktach w Wałbrzychu. Dwa kamiennych gigantów na ulicach Gdyńskiej i S. Moniuszki zostaną przebudowane, natomiast dwa pozostałe na ulicy 1-go Maja i przy stacji Wałbrzych Fabryczny zostaną gruntownie odnowione. Wiadukty te nie są tylko ważnym elementem linii kolejowej, ale także zapewniają sprawną komunikację drogową dla mieszkańców miasta. Najstarszym z nich jest kamienny obiekt na ulicy Stanisława Moniuszki, który powstał w 1860 roku.